Zasady zdalnego nauczania

Zasady zdalnego nauczania w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 w Krakowie    
                                  obowiązujące od 26 października 2020r.

 

Podstawa prawna :

  • art. 30c ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148, z późn. zm.2)
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
  • Decyzja Premiera Rządu Rzeczpospolitej Polskiej

 

 

1. Nauczanie zdalne z uczniami prowadzone jest zgodnie z planem lekcji, przy użyciu aplikacj Teams na platformie Microsoft office 365.

2. Podstawowym narzędziem do komunikacji między nauczycielami, uczniami i ich rodzicami będzie dziennik elektroniczny Librus, poczta elektroniczna, rozmowy telefoniczne, aplikacja Teams

 

 

3.Wszelkie wątpliwości co do formy, trybu czy treści nauczania uczniowie na bieżąco zgłaszają nauczycielom (samodzielnie lub prosząc o pośrednictwo rodziców).


4.W komunikacji należy pamiętać o zachowaniu właściwego dystansu
w relacjach uczeń-nauczyciel. Prowadzona korespondencja może stanowić część dokumentacji przebiegu nauczania.

 

 

5. Uczniowie przesyłają drogą elektroniczną kartkówki, sprawdziany, wypracowania, referaty, prezentacje, karty pracy   (w postaci skanów , zdjęć, plików).

6. Nauczyciel każdorazowo określa, który formy pracy uczniów mają być przesłane do sprawdzenia i w jakim terminie oraz które podlegają ocenie i na jakich zasadach.

7. Nauczyciel przechowuje wszystkie wiadomości od uczniów, które zawierały formy podlegające ocenie :kartkówki,sprawdziany, wypracowania,karty pracy,referaty na swojej skrzynce e-mail.

8.Formy podlegające ocenia

a)      -sprawdziany,

b)      -kartkówki,

c)      -testy on line

d)      - karty pracy,

e)      -prezentacje,

f)        -wypracowania,

g)      -referaty,

h)      -wypowiedzi ustne (w przypadku kontaktu „live”),

i)        -prace plastyczne, techniczne,

j)        -dzienniczków ćwiczeń/ aktywności fizycznej

9. Przez sprawdzian lub kartkówkę rozumie się formę, na którą po wysłaniu przez nauczyciela uczeń ma określony czas na jej wykonanie i odesłanie na skrzynkę e-mail nauczyciela (np. jedną godzinę).

10. W przypadku uczniów z orzeczeniami i opiniami PPP nauczyciel może indywidualnie dostosować czas na zrobienie i odesłanie kartkówki czy sprawdzianu.

11. Sprawdziany i kartkówki są zapowiadane poprzez odpowiedni wpis w terminarzu dziennika elektronicznego Librus oraz wiadomość do uczniów i rodziców z zachowaniem zasady, że sprawdziany zapowiadamy tydzień wcześniej, a kartkówki dwa dni wcześniej.
W tygodniu nie może być więcej niż trzy sprawdziany.

12. Nauczyciele wpisują do terminarza dziennika Librus wszystkie planowane działania
z uczniami, które uczniowie muszą odesłać: zadania domowe, karty pracy, referaty, wypracowanie, prace plastyczne i techniczne wraz z dokładnym terminem ich wykonania dla uczniów .

13. Wszystkie formy pracy uczniów oceniane są zgodnie z kryteriami określonymi w statucie szkoły.

14. Jednostka lekcyjna trwa 45 minut, z czego 10-15 minut Uczeń ma na przygotowanie się do zajęć ( przygotowanie książek, zeszytów, przyborów i innych materiałów potrzebnych w czasie lekcji, zalogowanie się na Teamsa). Lekcja z użyciem komputera trwała będzie ok 30 -35 minut)

15. Obecność uczniów na zajęciach jest obowiązkowa. Potwierdzeniem obecności jest zalogowanie się oraz czynny udział w lekcji. Uczniowi, którzy nie zalogują się lub nie będą odpowiadali na pytania nauczyciela będzie na przedmiocie wpisana nieobecność.

( 50% nieobecności, usprawiedliwionych lub nieusprawiedliwionych, ucznia na zajęciach w ciągu roku skutkuje nieklasyfikowaniem)

16. Prace plastyczno- techniczne powinny być proponowane w takiej formie, aby uczeń mógł wykorzystać materiały dostępne w każdym domu.

17.Rodzice zobowiązani są do zorganizowania dzieciom warunków do nauki w domu, motywowania i wspierania dzieci w systematycznym uczeniu się poza szkołą, a także zadbania o bezpieczeństwo w sieci internetowej.

18. Każdy nauczyciel ma obowiązek na bieżąco monitorować odczytywanie wysłanych przez siebie wiadomości do uczniów oraz wykonywanie przez nich zleconych form pracy. W razie zauważonych problemów nauczyciel uczący ma obowiązek zgłosić ten fakt do wychowawcy klasy.

19. W miarę możliwości Rodzice powinni wspierać (ale nie wyręczać!) dzieci w wykonywaniu zadanych prac.


Pedagog szkolny:
1. W czasie nauki zdalnej zapewnia pomoc- psychologiczno- pedagogiczną uczniom szkoły.
2. Zobowiązany jest do kontaktu, przez dziennik elektroniczny, telefon lub pocztę mailową,
z rodzicami i uczniami, którzy odczuwają niepokój, potrzebują wsparcia, porad, informacji w sprawach wychowania, radzenia sobie z emocjami, trudności w relacjach itp,
3.W aktualnościach na stronie szkoły umieszcza informacje -porady pedagogiczne lub psychologiczne dla uczniów i ich rodziców
4. Wspomaga pracę wychowawcy, gdy ten zgłosi się do niego z problemem dotyczącym wychowania, braku kontaktu z uczniem lub rodzicami.
5. Wykonuje zdalnie inne obowiązki wynikające z zadań pedagoga (kontakty z dyrektorem, z opiekunami prawnymi, asystentami rodziny, kuratorami i inne.)


3. Zasady prowadzenia zajęć dodatkowych: logopedycznych, rewalidacyjnych,
korekcyjno- kompensacyjnych i z terapii pedagogicznej:

a)Zajęcia dodatkowe będą odbywały się dla kl 4-8 w formie zdalnej, na platformie Teams.