Zasady zdalnego nauczania
Zasady zdalnego nauczania w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 w Krakowie
obowiązujące od 26 października 2020r.
Podstawa prawna :
- art. 30c ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148, z późn. zm.2)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
- Decyzja Premiera Rządu Rzeczpospolitej Polskiej
1. Nauczanie zdalne z uczniami prowadzone jest zgodnie z planem lekcji, przy użyciu aplikacj Teams na platformie Microsoft office 365.
2. Podstawowym narzędziem do komunikacji między nauczycielami, uczniami i ich rodzicami będzie dziennik elektroniczny Librus, poczta elektroniczna, rozmowy telefoniczne, aplikacja Teams
3.Wszelkie wątpliwości co do formy, trybu czy treści nauczania uczniowie na bieżąco zgłaszają nauczycielom (samodzielnie lub prosząc o pośrednictwo rodziców).
4.W komunikacji należy pamiętać o zachowaniu właściwego dystansu
w relacjach uczeń-nauczyciel. Prowadzona korespondencja może stanowić część dokumentacji przebiegu nauczania.
5. Uczniowie przesyłają drogą elektroniczną kartkówki, sprawdziany, wypracowania, referaty, prezentacje, karty pracy (w postaci skanów , zdjęć, plików).
6. Nauczyciel każdorazowo określa, który formy pracy uczniów mają być przesłane do sprawdzenia i w jakim terminie oraz które podlegają ocenie i na jakich zasadach.
7. Nauczyciel przechowuje wszystkie wiadomości od uczniów, które zawierały formy podlegające ocenie :kartkówki,sprawdziany, wypracowania,karty pracy,referaty na swojej skrzynce e-mail.
8.Formy podlegające ocenia
a) -sprawdziany,
b) -kartkówki,
c) -testy on line
d) - karty pracy,
e) -prezentacje,
f) -wypracowania,
g) -referaty,
h) -wypowiedzi ustne (w przypadku kontaktu „live”),
i) -prace plastyczne, techniczne,
j) -dzienniczków ćwiczeń/ aktywności fizycznej
9. Przez sprawdzian lub kartkówkę rozumie się formę, na którą po wysłaniu przez nauczyciela uczeń ma określony czas na jej wykonanie i odesłanie na skrzynkę e-mail nauczyciela (np. jedną godzinę).
10. W przypadku uczniów z orzeczeniami i opiniami PPP nauczyciel może indywidualnie dostosować czas na zrobienie i odesłanie kartkówki czy sprawdzianu.
11. Sprawdziany i kartkówki są zapowiadane poprzez odpowiedni wpis w terminarzu dziennika elektronicznego Librus oraz wiadomość do uczniów i rodziców z zachowaniem zasady, że sprawdziany zapowiadamy tydzień wcześniej, a kartkówki dwa dni wcześniej.
W tygodniu nie może być więcej niż trzy sprawdziany.
12. Nauczyciele wpisują do terminarza dziennika Librus wszystkie planowane działania
z uczniami, które uczniowie muszą odesłać: zadania domowe, karty pracy, referaty, wypracowanie, prace plastyczne i techniczne wraz z dokładnym terminem ich wykonania dla uczniów .
13. Wszystkie formy pracy uczniów oceniane są zgodnie z kryteriami określonymi w statucie szkoły.
14. Jednostka lekcyjna trwa 45 minut, z czego 10-15 minut Uczeń ma na przygotowanie się do zajęć ( przygotowanie książek, zeszytów, przyborów i innych materiałów potrzebnych w czasie lekcji, zalogowanie się na Teamsa). Lekcja z użyciem komputera trwała będzie ok 30 -35 minut)
15. Obecność uczniów na zajęciach jest obowiązkowa. Potwierdzeniem obecności jest zalogowanie się oraz czynny udział w lekcji. Uczniowi, którzy nie zalogują się lub nie będą odpowiadali na pytania nauczyciela będzie na przedmiocie wpisana nieobecność.
( 50% nieobecności, usprawiedliwionych lub nieusprawiedliwionych, ucznia na zajęciach w ciągu roku skutkuje nieklasyfikowaniem)
16. Prace plastyczno- techniczne powinny być proponowane w takiej formie, aby uczeń mógł wykorzystać materiały dostępne w każdym domu.
17.Rodzice zobowiązani są do zorganizowania dzieciom warunków do nauki w domu, motywowania i wspierania dzieci w systematycznym uczeniu się poza szkołą, a także zadbania o bezpieczeństwo w sieci internetowej.
18. Każdy nauczyciel ma obowiązek na bieżąco monitorować odczytywanie wysłanych przez siebie wiadomości do uczniów oraz wykonywanie przez nich zleconych form pracy. W razie zauważonych problemów nauczyciel uczący ma obowiązek zgłosić ten fakt do wychowawcy klasy.
19. W miarę możliwości Rodzice powinni wspierać (ale nie wyręczać!) dzieci w wykonywaniu zadanych prac.
Pedagog szkolny:
1. W czasie nauki zdalnej zapewnia pomoc- psychologiczno- pedagogiczną uczniom szkoły.
2. Zobowiązany jest do kontaktu, przez dziennik elektroniczny, telefon lub pocztę mailową,
z rodzicami i uczniami, którzy odczuwają niepokój, potrzebują wsparcia, porad, informacji w sprawach wychowania, radzenia sobie z emocjami, trudności w relacjach itp,
3.W aktualnościach na stronie szkoły umieszcza informacje -porady pedagogiczne lub psychologiczne dla uczniów i ich rodziców
4. Wspomaga pracę wychowawcy, gdy ten zgłosi się do niego z problemem dotyczącym wychowania, braku kontaktu z uczniem lub rodzicami.
5. Wykonuje zdalnie inne obowiązki wynikające z zadań pedagoga (kontakty z dyrektorem, z opiekunami prawnymi, asystentami rodziny, kuratorami i inne.)
3. Zasady prowadzenia zajęć dodatkowych: logopedycznych, rewalidacyjnych,
korekcyjno- kompensacyjnych i z terapii pedagogicznej:
a)Zajęcia dodatkowe będą odbywały się dla kl 4-8 w formie zdalnej, na platformie Teams.