Zadania pedagoga

DROGI UCZNIU,
ZWRÓĆ SIĘ DO PEDAGOGA SZKOLNEGO GDY:

  • Jesteś samotny i czujesz, że nikt Cię nie rozumie
  • Jest Ci trudno dogadać się z kolegami i koleżankami
  • Masz problem w domu i nie wiesz jak sobie z nim poradzić
  • Potrzebujesz pomocy
  • Chciałbyś z kimś porozmawiać
  • Masz trudności z nauką i nie wiesz co z tym zrobić
  • Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić
  • Chcesz pomagać innym
  • Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem

 

DROGI RODZICU,
ZWRÓĆ SIĘ DO PEDAGOGA SZKOLNEGO GDY:

  • Niepokoi Cię zachowanie dziecka
  • Chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich z nim relacjach
  • Masz pytanie dotyczące wyników w nauce dziecka i jego funkcjonowania w szkole
  • Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania
  • Masz pytania dotyczące dziecka i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić
  • Szukasz pomocy

 

PAMIĘTAJ!!!

Nie ma takiego problemu, którego nie da się rozwiązać!!!

Niektóre z nich wymagają jedynie więcej czasu!

 

 

ZADANIA PEDAGOGA SZKOLNEGO W ZSP 2:

1. Indywidualna opieka pedagogiczna:

  • współpraca z wychowawcami i nauczycielami,
  • opieka nad uczniami ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi- rozmowy z uczniami,
  • współpraca z rodzicami, nauczycielami w zakresie dostosowania wymagań w stosunku do uczniów

posiadających opinie z poradni psychologiczno- pedagogicznych,

  • konsultacje z rodzicami uczniów mającymi problemy dydaktyczne i wychowawcze,
  • kontrola obowiązku szkolnego,
  • kierowanie uczniów na badania do poradni psychologiczno – pedagogicznych,
  • obserwacja uczniów na zajęciach.

2. Organizacja i koordynacja pomocy psychologiczno- pedagogicznej na terenie szkoły:

  • prowadzenie oraz kontrola dokumentacji,
  • prowadzenie zajęć korekcyjno- kompensacyjnych oraz o charakterze socjoterapeutycznym,
  • spotkania z rodzicami,
  • prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów,
  •   diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów,
  •   udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb,
  •  minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów,
  •  inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
  •  pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów,
  •  wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

3. Profilaktyka wychowawcza:

  • opieka nad uczniami z rodzin wymagających wsparcia,
  • współpraca z instytucjami: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Straż Miejska, Policja, Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna Nr 2 w Krakowie, Sąd Rodzinny, Rada Dzielnicy IV Prądnik Biały,
  •  podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży.

4. Opieka i pomoc materialna:

  • rozpoznanie sytuacji materialnej uczniów,
  • współpraca z MOPS,

5. Zadania wychowawcze:

  • prowadzenie rozmów interwencyjnych i dyscyplinujących z uczniami,
  • pomoc wychowawcom w rozwiązywaniu konfliktów w klasach.

6. Promocja zdrowia poprzez udział w programach:

  • „Mleko w szkole”,
  • „Owoce i warzywa”,

7. Pomoc w organizacji uroczystości szkolnych.