Zadania dla przedszkolaków w czasie pandemii

Grupa Jagódki:

W bieżącym tygodniu proszę porozmawiać z dziećmi o wiosennych pracach i porządkach w ogrodzie. Proszę przypomnieć dzieciom jakie zmiany zachodzą w przyrodzie na wiosnę (jakie przylatują ptaki, jakie rosną wiosenne kwiaty, trawa, małe liście i pączki na gałęziach drzew, świeci słońce, dłuższy jest dzień, niebo jest błękitne). Porozmawiajcie z dziećmi o tym, jak zadbać o ogród i kwiaty po zimie-należy poodkrywać rośliny, które były zabezpieczone przed mrozem i zgrabić liście pozostałe po jesieni oraz jakie narzędzia są wykorzystywane podczas pracy w ogrodzie. Proszę zapoznać dzieci z pierwszymi wiosennymi kwiatami (tulipan, krokus, przebiśnieg, zawilec, pierwiosnek) i zachęcić do globalnego (całościowego) czytania nazw niektórych z nich. Np. dzieci umieszczają napis z nazwą kwiatka pod ilustracją przedstawiającą ten kwiat. Większość pomocy potrzebnych do realizacji w. w tematu Państwu przesyłam a pozostałe proszę poszukać w internecie. Na podstawie dużej planszy, którą przesyłam oraz doświadczeń dzieci  można porozmawiać z dzieckiem na temat wiosennych barw. Można ją również wykorzystać do ćwiczeń w liczeniu: kwiatów, drzew, owadów, zwierzątek (krówki, owieczki). Planszę można również wykorzystać do odszukania na niej narzędzi jakimi posługuje się ogrodnik i ogrodniczka. Dzieci mogą naśladować różne dźwięki jakie niesie ze sobą wiosna (bociani klekot, rechotanie żabek, szum wiosennego deszczu itp.). 
Zachęcam do założenia z dziećmi hodowli:
1. cebuli-włożyć cebulkę do pojemnika z wodą , aby była zanurzona na ok 2cm, niekoniecznie trzeba ją wsadzić do ziemi.
2. –fasoli (ziarenka umieszczamy na gazie w słoiku wypełnionym wodą, tak, aby ziarenka były zanurzone w wodzie). Prowadzimy obserwacje, jak rośnie i rozwija się fasolka.
3.-wysianie nasion rzeżuchy na tackę wyłożoną zwilżoną ligniną lub watą.
4.-zasadzenie w doniczkach nasion kwiatów np. bratki, aksamitki.
Propozycje zajęć plastyczno-technicznych dla dzieci:
1.-wykonanie ślimaczka techniką orgiami z kolorowych kółek wyciętych z papieru kolorowego, częściowo zgiętych w połowie( aby tą pracę zobrazować przesyłam zdjęcie, które będzie zamieszczone w załączniku). Pracę dzieci mogą wzbogacić o elementy wiosny(np. chmurki, słoneczko, kwiaty, biedronki ,barwne motyle) itp.
2.-namalowanie farbami wiosennego pejzażu.
3.-lepienie z plasteliny lub innej dostępnej masy narzędzi ogrodnika.
4.-przesyłam również ćwiczenie pod nazwą „ Ćwiczenie do skopiowania” – gdzie zadaniem dzieci jest narysowanie lub namalowanie ogrodu wiosną z dołączeniem występujących w ćwiczeniu zwierząt i owadów.
5.-przesyłam też zdjęcie labiryntu –zadaniem dzieci jest odszukanie korytarza kreta którym dotrze do ogródka.
6.-wzory kolorowanek związanych z omawianą tematyką (załącznik).
7.-grę planszową do wspólnej zabawy.
8.-wiersz „Wiosna” wraz z rekwizytami.

 Wiosna

Grupa "Misie":

Zadania dla Misiów

Grupa "Sówki":

 Plac zabaw

scenariusze

karty pracy

Grupa "Pszczółki i Tygrysy":

Pomysł na kwarantanne

Zwierzęta na wiejskim podwórku

plik

Matematyka

Religia:

Kim jest Pan Bóg

Niedziela Palmowa

Język Angielski:

Język Angielski